Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2021 r., poz. 510 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2021 r., poz. 816 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zaświadczenia.
Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Do wglądu: dokument tożsamości.
Opłaty:
17 zł - opłata za wydanie zaświadczenia.
17 zł - opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Termin składania dokumentów:
Bezterminowo – cały rok.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Osoba właściwa do załatwienia sprawy:
mgr Anna Wojdat
tel. 25 6846 683
Urząd Gminy Łaskarzew - Pokój nr 9
Inne informacje:
Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 poz. 23) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub ważnego paszportu.
Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.